Hjälp! Progammering av digital timer JO-EL
Thomas Lindberg
2007-02-18 15:16:27 UTC
Köpte en digital timer på rea på K-Rauta för 19.50. Ingen manual, ingenting.
Har någon en manual och kan hjälpa mig?
Timern är jordad, har en display med 6 blå knappar för
programmering runt den plus reset, RND och +/- 1h.
Typskylt: JO-EL 820729 TIP 501E 16.07.5008.1

Thomas
p***@ludd.invalid
En bild säger tusen ord.. ;)
Demmpa
2007-02-19 18:29:10 UTC
Post by Thomas Lindberg
[...]
vad visar displayen när du stoppar den i uttaget?

lite "trial and error" brukar funka bra.

Har själv en timmer 4 kanaler, 128 till-/från-slag
plus en del annat, ingen manual, har lyckats att
hitta det mesta.
--
/
Demmpa
Micke W
2007-02-21 10:19:09 UTC
Post by Thomas Lindberg
[...]
Ett alternativ är ju att kontakta JO-EL, som förhoppningsvis kan
skaffa fram manualen till din timer (som tycks ha utgått ur
sortimentet).

http://www.jo-el.com/se/

JO-EL Electric AB
Tyggården 2
451 34 Udddevalla
Tel. +46 522 518 380
Fax +46 522 364 60

***@jo-el.com

/MW
Thomas Lindberg
2007-03-01 08:11:01 UTC
Post by Micke W
Post by Thomas Lindberg
[...]
Tack för länken! Jag fick svar bums, allt OK!

Thomas
TurboGutten
2023-03-18 23:15:07 UTC
Post by Micke W
http://www.jo-el.com/se/
Hei,

Jeg har også funnet en slik digital timer.

Har du mulighet til å sende meg kopi av manualen du fik med Jo-EL ?

På forhånd, Takk!

Hilsen
Tony A. Pedersen
--